
Mary Carawe visita l’Auditori de Barcelona amb el seu recital Serious Cabaret dins el programa del FOBnc.
Els cartells del musical Cabaret fa mesos que pengen de les faroles de Barcelona per a anunciar l’ostentós muntatge de Sam Mendes, però no cal tanta parafernàlia per a gaudir d’aquest gènere musical. Divendres passat, l’anglesa Mary Carawe va portar el seu espectacle Serious Cabaret a la ciutat comtal.
Mary Carawe és una de les veus més destacades de la cançó en anglès i va ser convidada pel Festival d’Opera de Butxaca i Noves Creacions (FOBnc) per actuar a l’Auditori, acompanyada del pianista Philip Mayers.
La soprano hi va presentar un recital que investigava el flirteig entre el cabaret i els compositors a través dels hits clàssics de Gershwin i Coward, el cabaret i les cançons artístiques de Britten i Poulenc, fins la mirada més contemporània d’Adés, Bolcom i Muldowney el cabaret de Weil i Hollaender.
Serious Cabaret recrea l’espectacle nocturn. El piano se situa en un segon pla entre la penombra de l’escenari i el focus que il·lumina la cantant, qui destaca per la seva interpretació i prosòdia; però que no ofusca la genialitat de Mayers.
Carawe va aconseguir connectar amb el públic i, a través de la ironia, va estimular més d’una rialla en parlar de l’amor i les nits d’hotel. Encara que el viatge pel món del cabaret del s.XX va començar a eternitzar-se en la segona part de l’espectacle. Tot i mostrar-se la cantant més animada en el recital, el ritme harmònic va perdre fluïdesa. Anteriorment, Serious Cabaret s’havia representat al Teatre de Châtelet, de París, el Concertegebouw, d’Amsterdam, el Festival Internacional de Música d’Alacant i el Festival d’Aldeburg, entre d’altres.
El FOBnc ha tingut una ocupació del 80% durant el mes que ha durat. L’opera Tarabàbula, la freqüència de la meva essència, de petit format, tancarà el festival el proper cap de setmana.
ANA M. CABALLERO
Barcelona
Barcelona